Referencer

Her kan du læse et par historier, der kan give dig en idé om, hvad mine kurser går ud på, og hvordan undervisning har hjulpet mange børn, unge og voskne med forskellige målsætninger.

MARIUS (15) HAR FÅET NOGLE TIMER INDIVIDUEL MATEMATIK UNDERVISNING

“Marius har nu fået sine skriftelig karakter og både han og jeg er så stolt. Han har bestået i alt og læg mærke til at han faktisk har et 4 tal i matematik. 
Tak til dig Moniek, for at have lært Marius så meget matematik, at han har bestået. Både Marius og jeg er sikre på at det kun er pga dig og Davis, at han har bestået – tak.”  Alice, mor til Marius


 

GITTE FORTÆLLER OM SIN SØN:

Det har flyttet meget socialt for ham. I skolen er han meget sammen med sin årgang. Han har fået en ro, og ved at han også kan lære at læse. En gladere dreng i større trivsel, der rykker pænt på læsning også synes vi.


JANET FORTÆLLER EFTER EN DAGS UNDERVISNING:

En dag med Moniek Geven har givet Mattis lyst og mod til at tage fat på (det fortsat hårde) arbejde med at lære at læse som ordblind. Nærværende og i øjenhøjde med Mattis fik han 3 enkle værktøjer som har fået skolebøger op ad tasken og skønlitteratur af hylden. Et mirakel når motivationen skal holdes – også når det er svært.”

ANITA FORTÆLLER OM SIN SØN:

De 3 dage Johan var hos Moniek har vendt op og ned på Johans skoleliv. På tre dage var Johan forandret, han var glad og havde fået tro på, at han nok skal lære at læse, det kommer bare på en anden måde og han skal gøre tingene på anden måde end de andre. Ca. 3 uger efter, at Johan var hos Moniek, meddelte skolen, at de ikke længere havde nogle betænkeligheder ved at lade Johan fortsætte i 2. Klasse efter ferien. Jeg har efterfølgende været hos Moniek nogle aftener, og jeg bliver stadig glad over at få et indblik i den verden Johan ser: Der er så mange ting, hvor jeg genkender de problemer, Moniek fortæller om fra vores egen hverdag. Hvor mange af de frustrationer vi har haft, pludselig kommer ind i en sammenhæng, hvor jeg nu forstår, hvorfor Johan siger og gør som han gør. Det har vært et fantastisk år for Johan og os. Fra at lektier betød, at Johan græd og var vred, er vi nået til, at det er ok at man skal læse, og han har opdaget at en historie kan være spændende, at man er nødt til at læse den næste side for at høre, hvad der sker. Jeg kan kun anbefale Moniek og Davis counseling, jeg er taknemlig over hvor langt han er nået på ½ år.


JOHN MIKKELSEN, LÆRER STU UNGDOMSCENTER

“Tak for et spændende og lærerigt kursus! Jeg har virkelig fået øjnene op for hvordan Davis Læringsstrategier kan understøtte eleverne i al slags læring. Metoden er et genial redskab, også for vores unge med opmærksomhedsforstyrrelser, dysleksi og autismespektrum forstyrrelsr. De meget enkle og konkrete øvelser vil helt sikker være en succes.

Monieks viden, engagement og erfaringer med metoden, gjorde kurset i DLS til en stor oplevelse for mig  og kan anbefales til alle undervisere”


ELA VAR MED PÅ DLS KURSET OG SKREV TIL MIG DAGEN EFTER:

Tusind tak. Det var nogle af de mest værdifulde og uforglemmelige dage i mit liv. Jeg føler mig meget heldig at jeg har fundet frem til dig og er begejstret for DLS.


ERGOTERAPEUT CHRISTINA SKRIVER

Tusind tak herfra mig. Det er utroligt rart, at en anden professionel har nogle indspark ift min søn. Du har en skøn tilgang til ham og han kan rigtig godt lide dig kan jeg se. Jeg bliver også hele tiden klogere på hans udfordringer når jeg ser ham i “skolemæssig” sammenhæng.


LENA, GUSTAVS MOR SKRIVER:

Min søn Gustav var på kursus ved dig for ca. 2 år siden. Han lærte meget og ikke mindst fandt modet igen. Du, hans dansklærer og ikke mindst Gustav har med de redskab, han tilegnede sig ved dig medvirket til 10 ved prøveeksamen i læsning ( 9 klasse). Gustav er stolt og glad. Han husker på dig med stor glæde.

LÆRER HEIDI SKREV: “Nogle elever har brug for noget særligt”

Læs artiklen fra skolebladet.  


FREDERIKKE SKRIVER:

Kæreste Moniek,Hvor er det godt der er sådan en som dig der kan oplyse verden om disse helt fantastiske børn!! I det hele taget hvordan man går til læring generelt så det giver mening også for de børn der umiddelbart ikke “behøver” disse værktøjer men man kan se alle børn blomstre når de bliver mødt og stimuleret på en meget mere sjov og kreativ måde som
Davis metoden giver mulighed for 🙂 Jeg har virkelig fået øjne op for mit dejlige barn og hans måde at gå til verden. I dag sagde han at hans ekstra lære havde sagt “at man ikke lærte at læse af at fiske” Men som Zacharias sagde til mig på vej i bussen i dag til skolen ” Når jeg først få lov til at fiske, er jeg virkelig fokuseret og så når jeg skal læse lige bagefter kan jeg ikke
slukke for fokuseringen” Hans ord!!! Jeg er virkelig dybt imponeret over hvor godt han allerede kender sig selv!!

CHRISTIANS FARMOR SKRIVER:

Ja du kan tro, at vi har hørt hvor godt det er gået.Og vi er dig dybt taknemmelig for, at du har taget dig af Christian.
Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for, at jeg fandt dig. Det har virkelig givet os alle troen på, at der nu ligger en meget lysere fremtid foran vores dejlige dreng. Vi har altid været klar over at han var en ganske særlig dreng, men vi har været fortvivlede over, at han tilsyneladende ikke kunne lære som andre og han altid i skolesystemet er blevet gjort til et problem!
Og at han skulle fyldes med medicin, for et “andre” ku’ holde ham ud.
Nu har vi troen på fremtiden, efter at hans far og ikke mindst Christian har fortalt om dagene over hos dig, for slet ikke at glemme hvor forandret en dreng der kom hjem.

MARIA (24) SKRIVER:

Kære Moniek. Jeg lovede at skrive til dig og fortælle hvad jeg har fået ud af det du har lært mig. Her er det:
• Jeg har lært hvordan man koncentrerer sig bedre/hvordan man er i fokus.
• Jeg er blevet bedre til at tænke positivt i stedet for at tænke opgivende
• Jeg har fået mere selvværd
• Jeg er blevet mindre stresset og har en større oplevelse af at jeg nok skal klare og nå det
• Jeg er blevet mere fleksibel som person og dem jeg omgås har også lagt mærke til det
• Jeg har lært at bruge koncepterne til at få mere overskud
• Jeg har lært en teknik til hvordan man kan bruge ler til at lære nye, ukendte, svære ord (triggerord) så man kan huske dem hver gang man skal bruge dem
• Jeg føler der er mange andre ting der også har forandret sig til det positive i mig uden at jeg lige kan sætte ord på dette .

 SYGEPLEJERSKE TRINE (45) FORTÆLLER:

Davis-metoden hjælper mig, til at holde fokus og gå i dybden fx med hjertets anatomi. Normalt bliver jeg konstant distraheret af inputs. Går ofte i gang med en ting, men fuldfører det ikke.
Se her mit hjerte lavet i modellervoks. Selv om jeg i dag arbejder som sygeplejerske på en intensiv afdeling er det først nu, jeg forstår hjertets anatomi fuld ud. Når man som jeg forstår verden i billeder, er det svært at forstå det skrevne sprog. Det giver mig selvværd og selvtillid, at jeg nu forstår, at jeg også kan være i vores “ord og tekst-verden” uden at føle mig DUM. Skal bare lære det på en anden måde.
 
 

PILATES LÆRER SIMONE:

Jeg skulle til eksamen i anatomi og gik lidt i panik, da jeg kun havde 3 måneder. At skulle lære alle musklerne i kroppen var en ting. Men at skulle vide hvad hver muskels funktion var, hvor de udsprang fra og vedhæftede på knoglerne var en stor mundfuld. Moniek hjælp mig med at forstå, at hvis jeg ikke kunne anatomien af skelettet først, ville jeg aldrig forstå muskulaturen. Jeg troede, at jeg bare skulle øve udenad, selvom jeg viste, at jeg aldrig ville kunne huske det rigtigt.
Jeg lærte at forstå, at jeg skulle have noget grundlæggende på plads:  skelettet. Dette byggede jeg op i modellervoks, så jeg kunne se det for mig. Men kun de dele som var sværest at forstå, for eksempel hoften. Jeg gennemgik Davis-metoden for hver gang der var noget, som jeg ikke forstod.
Det var meget lettere og befriende, at jeg ikke skulle være bange for det pensum mere. Jeg gik tryg videre i min anatom studie. Til sidst kunne jeg meget mere end jeg skulle, fordi jeg viste det hele pga af jeg byggede hele anatomi strukturen op fra bunden. Og jeg indså hvor ofte jeg har sprunget over det fundamentale. Altså at springe over hvor gærdet er lavest. Måske typisk for ordblinde, at man ikke helt ved hvordan man skal strukturer sine opgaver når det bliver uoverskueligt!

EN MOR SKRIVER:

Tak for en vidunderlig dag. Mattis var vibrerede, lykkelig og så klar til til at kaste sig ud i nye forsøg. Du fik givet han 
-troen på at ham kommer til at læse, 
-en accept af det bliver hårdt arbejde og 
-at det vil hjælpe ham også i mange andre sammenhænge. 
 
Han så helt enkelt perspektivet i at bruge det bedste af ordblindheden og den der anden verden. Fantastisk, tak

TINE  SKRIVER EFTER EN UNDERVISNINGDAG MED HENDES DATTER:

Kære Moniek, tak for i går – det er en uvurderlig hjælp, du giver os, så jeg er meget taknemlig for, at vi har lært dig at kende. Også tak for ord-dagbogen. Den giver god inspiration.